Geen producten (0)

Pasta voor wielrenners

Cycling PastaVoor een wielrenner is voldoende en een goede voeding zeer belangrijk. Tijdens de Tour de France heeft een renner bijvoorbeeld niet minder dan 6.000 tot 8.000 calorieën per dag nodig. Dit is een aanzienlijke hoeveelheid voeding als je bedenkt dat een gemiddelde man zo’n 2.500 tot 3.000 calorieën per dag verbruikt.

Grofweg heeft een wielrenner behoefte aan 70% koolhydraten, 15% proteïnen en 15% vet. Wielrenners beginnen daarom vlak voor een belangrijke koers of wielertocht al vaak met het stapelen van calorieën en koolhydraten. Pasta is wat er regelmatig en in grote porties op het menu van een wielrenner staat.

Pasta is verkrijgbaar in allerlei soorten en maten. Denk bijvoorbeeld aan macaroni, spaghetti, fusilli, penne, tagliatelle, rigatoni, ravioli en tortellini. Met de vele recepten die er op internet te vinden zijn, kun je dus volop afwisselen en variëren.

Voor de echte fietsliefhebber wordt het nog leuker als je hem of haar een zakje Cycling Pasta of een bord pasta in de vorm van kleine fietsjes voorschotelt. Speciaal voor alle fiets- en wielerliefhebbers heeft CyclingLifestyle.nl speciale pasta laten maken: Cycling Pasta. Overheerlijke pasta met de vorm van een fiets.
Dat je door het eten van de rode pasta een betere klimmer wordt en van de groene een betere sprinter is niet wetenschappelijk bewezen, maar dat deze pasta je voldoende energie geeft voor een flinke fietstocht is absoluut een feit. De kans op een hongerklop wordt door het eten van pasta en het 'stapelen' van koolhydraten in ieder geval een stuk kleiner.

Cycling Pasta is bovendien een uitermate leuk cadeau voor een fietser of een wielrenner. Het zakje ziet er zo leuk uit dat het bijna zonde is om open te maken en de pasta te koken.

Wil je nog meer lezen over verantwoorde voeding voor wielrenners ? Bestel dan ook het kookboek voor wielrenners Culinaire Tour. Met de beste recepten en tips voor optimale prestaties en herstel van je lichaam.  Dit boek bestaat uit bijna 60 recepten voor de wielrenner, waarbij koolhydraatrijke voedingsmiddelen zoals brood, graanproducten, rijst, pasta's en peulvruchten centraal staan.

 

 

0 Reacties

Er is nog niet gereageerd

Reageer

Annuleren

Wij maken gebruik van cookies om onze website te verbeteren, om het verkeer op de website te analyseren, om de website naar behoren te laten werken en voor de koppeling met social media. Door op Ja te klikken, geef je toestemming voor het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- en cookieverklaring.