Geen producten (0)

Flandriens miniatuur wielrenners

Flandriens miniatuur wielrenners

Flandriens: misschien heb je deze kleine, handgeschilderde miniatuur wielrennertjes deze tourzomer zien staan op de tafels van de Avondetappe en Vive le Vélo. Of misschien ben je ze ergens anders tegengekomen, bijvoorbeeld in België, waar de Flandriens zeer populair zijn.

Lees meer

Een dag uit het leven van de designer van Cycology uit Australië

Een dag uit het leven van de designer van Cycology uit Australië

Op een werkdag gaat de wekker om 4:15 am. NEE!
Koffie machine AAN!
Aankleden. Koffie malen. Eenmaal voorzien van cafeïne, naar buiten.
Fietsen of hardlopen. Tijdens het fietsen of lopen krijg ik de beste inspiratie.
Daarna: ontbijt en nog meer koffie.

Lees meer

Madonna del Ghisallo - de beschermheilige van het wielrennen

Madonna del Ghisallo - de beschermheilige van het wielrennen

Madonna del Ghisallo, vernoemd naar de legendarische Mariaverschijning, is in 1949 door Paus Pius XII uitgeroepen tot de beschermheilige van het wielrennen. Vanuit het gelijknamige kapelletje op de heuvel Ghisallo (nabij het Comomeer in Italië) waakt zij over de wielrenners op alle wegen van de wereld.

Lees meer

Pasta voor wielrenners

Pasta voor wielrenners

Voor een wielrenner is voldoende en goede voeding zeer belangrijk. Tijdens de Tour de France heeft een renner bijvoorbeeld niet minder dan 6.000 tot 8.000 calorieën per dag nodig. Dit is een aanzienlijke hoeveelheid voeding als je bedenkt dat een gemiddelde man zo’n 2.500 tot 3.000 calorieën per dag verbruikt.
Grofweg heeft een wielrenner behoefte aan 70% koolhydraten, 15% proteïnen en 15% vet. Wielrenners beginnen daarom vlak voor een belangrijke koers of wielertocht al vaak met het stapelen van calorieën en koolhydraten. Pasta is wat er regelmatig en in grote porties op het menu van een wielrenner staat.

Lees meer

Oudere berichten